onsdag 8 augusti 2012

Min typ brorsa av Johanna Lindbäck

Nu kommer den sena recensionen om Min typ brorsa av Johanna Lindbäck ut på bloggen. Jag gillade den här boken väldigt mycket. Det finns inte så mycket att säga om den förutom att den var super bra!

"Är du helt jävla knäpp!" sa Manda upprört. "Vad håller ni på med? Han är ju för fan nästan ihop med !"

"Tror du inte jag vet?" sa Nina dovt ner i kudden.
"Tror du jag är dum?"
"Jamen? Vadå! Hur fan kan du låta han hångla upp dig?"
Nina vände sig långsamt om och såg på Manda.
"Han? Tänk om det var jag?"
"Menar du att ? Alltså, jag kan inte " Manda var så osammanhängande att hon fick börja om. "Han är ju typ din brorsa!"
Fira nyår i Luleå med mammas nya kille är inte direkt vad Nina har drömt om. Att mamma förälskat kvittrar om att Internet-Tomas har två söner som är precis i Ninas ålder gör inte saken bättre. Mamma får väl åka till Luleå om hon vill, Nina tänker inte följa med.
"Cute as a button." Det är det första Daniel tänker när han ser Nina kliva av bussen i Luleå. Dottern till pappas internetdejt är sur och allvarlig. Och söt som en knapp. Men det verkar han inte vara ensam om att tycka...


Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!