lördag 18 augusti 2012

Fruset blod

av Richelle Mead

Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 336
Betyg: 5/5

"Mitt humör steg raskt från gott till extastiskt. Jag och Dimitr. Ensamma. I en bil.
Rose ska gå igenom ett lämplighetstest för beskyddare. Testet ska ske hemma hos en beskyddare utanför skolområdet. Och det är bara hon och hennes intruktör, Dimitri, som ska åka! Och resan tar fem timmar!
All glädje och förväntan inför testet försvinner dock så snart de når resans mål. Det är något som är väldig fel i det ensligt belägna huset ...
Det Rose och Dimitri upptäcker försätter S:t Vladimirs skola i högsta beredskap. Eleverna och deras familjer evakueras till en lyxig och avlägsen skidort för att kunna fira en säker och strigoi-fri jul tillsammans.
Men det blir tyvärr inte så många mysiga skidturer för Rose: Dimitri är väldigt intresserad av en annan kvinna, Lissa måste uppföra sig ordentligt och Roses vän Mason försöker visa hur mycket han gillar henne. Tyvärr vill Mason också imponera på Rose och det är början till en fullständig, iskall katastrof för alla inblandade.

VA-böckerna (Vampire Academy)  blir bara bättre för varje bok!
Finns inget att klaga på, man går och tänker på Rose, Lissa, Dimitri, Christian, Adrian hela tiden! Man undrar vad som kommer hända i nästa bok eller i mitt fall vad som kommer att hända på filmerna som kommer att komma på bio om några år, jag har hört att Törst kommer kanske 2013. Så vi får hålla tummarna.

Läs gärna min recension om första boken Törst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!