fredag 24 augusti 2012

Dash och Lilys utmaningsbok

av David Levithan och Rachel Cohn

Förlag: X Publishing
Sidor: 325
Betyg: 1/5

Tänk dig följande:

Du går omkring i din favoritbokhandel och tittar i hyllorna. Du kommer till avdelningen där en av dina favoritförfattares böcker står, och där, inklämd mellan de oerhört välbekanta bokryggarna, tittar en röd anteckningsbok fram.
Vad gör du då?
Jag tror det är självklart:
Du tar ut den röda anteckningsboken och öppnar den.
Och sedan gör du precis vad den säger åt dig att göra.
Av olika omständiheter är Dash och Lily ensamma i New York över julhelgen. Lily har placerat ut en utmaningsbok i sin favoritbokhandel i hopp om att en kille ska hitta den.
Utmaningarna tar Lily och Dash runt på klassiska NY-ställen, Macys och FAO Schwartz till exempel, och den röda moleskineboken fylls inte bara av kluriga ledtrådar utan också av deras små personliga historier.
Men kommer de någonsin att träffas i verkligheten? Och om de gör det, kommer magin från utmaningsboken att finnas kvar?

Den här boken blev jag verkligen besviken på, den har är så bra säger alla men det
tycker inte jag. Men den här boken tappade allt. Den var lite för långtråkig för mig. Den här är helt enkelt dåligast av David Levithan och Rachel Cohn.
Så min favoritbok av de tillsammans är fortfarande Nick och Norahs oändliga låtlista.

2 kommentarer:

  1. Haha jag älskade den men har inte läst nick och noras oändliga låtlista, kanske gör det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det!
      Jag tycker att Nick och Norahs oändliga låtlista är mycket bättre.

      Radera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!