lördag 18 augusti 2012

Artemis Fowl: Det kalla kriget

av Eoin Colfer

Förlag: B Wahlströms
Sidor: 259
Betyg: 0/5

Från säkra källor inom PYSS (PolisiäraYtSpaningsStyrkan) har vi fått veta att Artemis Fowl är tillbaka, lika kriminell och genialisk som aldrig förr. Vi vill inte avslöja för mycket, men vår källa indikerar att Artemis och vättarna samarbetar den här gången! Det är dock helt klart att flera kända namn återfinns i det nya äventyret. Holly, Butler, Foaly och många fler dyker upp på jorden igen under hösten och Mulch Diggum får rycka in och göra skitjobbet som vanligt!
Utdrag ur PYSS arkiv - Artemis Fowl-akten - Konfidentiellt
Någon har försett svartalferna med mänskliga kraftresurser av det mest förbjudna slaget. Löjtnant Holly Short är övertygad om att den ansvarige är den trettonårige Artemis Fowl. Men är det han? Misstankar om en förrädare inom PYSS har väckts! Artemis Fowls far hålls som gisslan av ryska maffian och Artemis kämpar för att rädda honom. Den här gången räcker det nog inte med en lysande plan. Den här gången behöver Artemis hjälp -magisk hjälp! Utredning under namnet Det kalla kriget påbörjad.


Den sämsta bok jag har läst hittills, jag läste ett kapitel men sen kunde jag bara inte läsa mer! Ni som gillar den här serien bryr er inte om min åsikt, alla får tycka olika.
Men den här boken var seg och inte ett dugg spännande tycker jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!