torsdag 5 juli 2012

Ett nytt liv på köpet

Igår (idag) så började jag att läsa  Ett nytt liv på köpet av Emma Granholm. När jag började läsa var klockan 9 och sen när jag hade läst ut boken så såg jag på klockan, den var ju halv ett! Jag var så inne i boken att jag glömde bort tiden. Den är lite obehaglig, för det känns så verkligt. Men den var väldigt bra ändå.

Sanna har inte haft kompisar sen lågstadiet, hela högstadiet har hon varit ensam. När hon börjar gymnasiet så tror hon att det kommer att fortsätta vara så, men hon får vänner! Eddie, Gloria , Jennifer, Ellen , Jocke, Leo , Fanny och Samira. Alla vill vara kompis med henne. Sanna har aldrig haft vänner. Hur ska man bete sig?
Sanna gör så mycket för att passa in att hon inte märker vilket farligt spel hon spelar, och när katastrofen väl kommer så är det försent.



Ett bok tips i sommarvärmen! När du är på stranden eller bara hänger i hängmattan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!