tisdag 16 februari 2016

To all the boys I loved before

Titel: To all the boys I loved before
Författare: Jenny Han
Förlag: Scholastic
Sidor: 421
Serie: To all the boys I loved before #1
Språk: Engelska
Originaltitel: -

Handling från baksidan:
Lara Jean's love life is about to go from imaginary to out of control.

Lara Jean Song keeps love letters in a hatbox her mother gave her - one for every boy she's ever loved. She can say anything she wants, because the letters are for her eyes only. Until the day they're sent out...

Omdöme:
När det går trögt med läsningen (och bloggandet) så är det skönt att läsa en sådan här bok som får en att vilja läsa i flera timmar i sträck, utan något som helst måste. Jag ville inte släppa ifrån mig boken från den stund då jag började läsa (även om jag gjorde det - motvilligt - några gånger för att åtminstone äta) och trots att boken är på över 400 sidor så flög sidorna förbi. Den hade gärna fått vara ännu längre.

Karaktärerna är mysiga & roliga att läsa om. Lara Jean känns ändå inte som den typiska huvudrollen och jag gillar att hon står ut, hon är inte den starkaste eller smartaste men hon är intressant att följa. Hennes systrar Margot & Kitty verkar också vara härliga personer, speciellt Kitty som man inte kan låta bli att älska. Jag gillade att man allteftersom får lära känna Peter och hans andra sidor förutom den här "coola utsidan" - det gjorde att jag bara gillade honom mer & mer ju fler scener som han var med i dök upp.

Jenny Han har verkligen ett speciellt språk. Hon kan förmedla så mycket med hjälp av sina ord; tankar, känslor och jag kunde se framför mig hur allting kändes och såg ut. Jag har ju läst hennes tidigare trilogi, Sommaren jag blev vacker som jag minns var bra, men jag tycker att den här boken är några snäpp bättre. Förmodligen för att hon kanske kommit in i sitt skrivande mer. Dessutom så kommer det ju en uppföljare till denna!!

To all the boys I loved before är en mysig, rolig & himlans söt contemporary som får en att bli glad med sina härliga karaktärer, en annorlunda kärlekshistoria som man bara älskar och ett fantastiskt språk. Jag gillar själva idén med de gamla kärleksbreven (lite goals ändå) och att det inte är instalove utan mer en kärlek som liksom har blivit kvar och följt med under flera år och som sedan utvecklas till något - otroligt gulligt alltså.

Jag kan absolut tänka mig att köpa hem uppföljaren, PS. I still love you, på bokrean bara för att kunna läsa vad som kommer att hända härnäst. Kommer det att bli ett lyckligt slut eller inte??

Bästa karaktär/er:
Peter - för att han verkar vara så gullig.




1 kommentar:

  1. Åh, detta låter som en riktigt mysig bok i min smak! Blev lite sugen på att läsa den nu.. :D

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!