tisdag 10 november 2015

Det har alltid varit du

Titel: Det har alltid varit du
Författare: Sofia Fritzson (Tack så mycket för boken!)
Förlag: -
Sidor: 132
Serie: -
Språk: Svenska
Originaltitel: -

Handling från baksidan:
"Du har så många fräknar." Han lyfter handen till hennes hår, föser undan de ostyriga lockarna från ansiktet och smeker fingertoppen längs örats ytterkant. "Har du dem över hela kroppen?"
"Kanske det."
"Bra". Han lägger munnen intill hennes öra och viskar: "Jag ska kyssa varenda en."

Omdöme:
Jag gillar verkligen att svenska författare - såsom Sofia Fritzson - själva tar kontakt med en och marknadsför sina böcker. På så sätt får jag som bokbloggare mer personlig kontakt och även om jag kanske inte tackar ja till varje bok, så uppskattar jag det väldigt mycket.
Till exempel så hade jag kanske inte läst den här boken och gått miste om en mysig och lättsam bok. Så tack till er författare som tar steget!

Boken innehåller sju romantiska och vardagserotiska noveller. Alla är lätta att läsa och sidorna bara flyger förbi. Jag hade absolut inte haft något emot några fler - för allting var så oerhört välskrivet att man gärna inte ville lämna läsbubblan som Sofias språk skapade.

Jag gillar hur alla noveller kopplas samman med hjälp av att nästa novells "huvudperson" på något sätt dyker upp i den pågående novellens slutskede, det gör att man får allt till en helhet och att man vill läsa vidare.

Karaktärerna kändes trovärdiga och vardagliga, inga fantasyfigurer här inte. Det är skönt att för omväxlingens skull läsa om "vanliga" personer som lever "vanliga" - men lyckliga - liv, man behöver läsa sådana här böcker ibland för att återigen inse att man har det bra som det är.

Det har alltid varit du är en samling välskrivna kärleksnoveller som smidigt överlappar varandra och skapar intresse åt kommande sidor med trovärdiga karaktärer. En mysig, lättsam och utmanande bok som jag gärna rekommenderar till er som vill ha något som lyser upp höstmörkret.

Jag ser framemot att få läsa mer av Sofia Fritzson i framtiden!



2 kommentarer:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!