fredag 10 april 2015

Minirecension: Handen på hjärtat

Titel: Handen på hjärtat
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (tack för boken!)
Sidor: 320
Serie: Klanen MacGregor #2
Språk: Svenska
Originaltitel: Tempting the Fate

Handling från baksidan:

Resan till Atlantic City är början på ett nytt kapitel för Diana Blade. Hittills har målet att bli Bostons bästa advokat överskuggat allt annat i hennes liv, men nu ska hon återknyta kontakten med sin bror som hon inte sett sedan de var barn.

Det blir en resa som överraskar på många sätt. Inte minst genom mötet med Caine McGregor, hennes svägerskas bror. Hans rättframma sätt och fängslande blå ögon lockar fram förbjudna, varma känslor hos henne. Om hon vill behålla fokus på jobbet måste hon fly så fort hon kan! Men just som hon tänkt den tanken kommer Caine med ett affärsförslag, ett erbjudande som är för bra för att motstå.

Omdöme:
Nja, den här boken var inte riktigt i klass med författarinnans tidigare böcker. Det beror förmodligen på att jag får så himla höga förväntningar efter att hon lyckats prestera på topp, bok efter bok. Tyvärr tog det slut lite grann nu.

Jag kände bara att relationen mellan Diana och Caine var lite...konstig. För det första, kändes Diana alldeles för ung och för det andra, är inte de typ släkt nu när S&J är gifta? Som sagt, väldigt konstigt alltihopa.

Men annars så är språket sig likt och sidorna bara flyger förbi, jag hoppas på att nästa del - som kommer att handla om det tredje syskonet McGregor, Alan - är bättre.

Förlåt för en kort & dålig recension, mitt humör är inte på topp just nu och därför framförs boken sämre än vad den egentligen är. Gör mig en tjänst och läs boken själva och säg vad ni tyckte. Jag kanske får upp ögonen för den igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!