måndag 25 november 2013

Återkomsten

Titel: Återkomsten
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 312
Serie: Bröderna MacKade #1
Originaltitel: The Return of Rafe MacKade

Handling:
Bröderna MacKade är ute efter bråk. Det är de i stort sett hela tiden. I den lilla staden Antietam i Maryland är det inte alltid så lätt att hamna i slagsmål, men att mucka gräl är halva nöjet.

Och Rafe är den värsta av dem. En upprorsmakare och rebell som trivs när han får använda knytnävarna. Kvinnorna faller för honom, och han får dem att sucka drömmande - tills den dag då han plötsligt och oväntat försvinner.

Många år senare sprids ryktet om att stadens svarta får är tillbaka. Hela Antietam surrar av historier som går från mun till min - berättelser kryddade med romantik, skandaler och hemligheter. Varför har han återvänt?

Inte ens den vackra och svala Regan Bishop, stadens antikhandlade, är immun mot Rafes utstrålning. Men hon tänker definitivt inte inleda någon relation med det attraktive rebellen, förutom yrkesmässigt. De signaler han sänder ut är dock svåra att motstå...

Omdöme:
Så! Nu har jag äntligen fått läsa första boken, då jag redan har läst andra - Stolta hjärtan - och tredje - Allt för henne - i serien om de snygga & häftiga bröderna MacKade. Och man kan minst sagt bara applådera åt att Nora Roberts återigen lyckas fånga läsaren med finess och finurlighet, man är helt enkelt fast. En utav sakerna jag älskar med hennes böcker är att man oftast alltid vet vad man får - en kärlekshistoria med dalar och berg, mycket romantik & humor. Man kan helt enkelt inte neka till någon utav hennes böcker!

Rafe är inte riktigt som Jared och Devin kan man säga direkt. Han är mycket tuffare och har minst sagt ett lika häftigt humör som någon utav bröderna. Men jag gillar honom. Jag har oturen att alltid falla för den attraktive rebellen i böckernas värld, men som tur är den karaktären - oftast - på den goda tiden och jag behöver inte ha dåligt samvete ;)
En sak till jag gillar med Roberts böcker är att de kvinnliga karaktärerna alltid är så starka och självständiga - och Regan Bishop är verkligen inget undantag. Hon & Savannah är de "dominerande" kvinnorna i den här serien. Cassie är mycket mer lugn och försiktigt, även om det vilar ett temperament under ytan.

Språket flyter bara på och romantiken & humorn fyller boken. Jag bara älskar såna här böcker och börjar nästan få lite för många favoriter utav den här genren! Alla dessa roliga kommentarer kan få en att bara sitta och le, mina föräldrar har kommit på mig flera gånger och har undrat vad det är som är så roligt...

Kort sagt, ännu en riktigt bra bok utav Nora Roberts och om du har gillat det du läst tidigare av henne så tycker jag verkligen att du åtminstone ska ge den här en chans. För jag har fastnat i boken och tänker njuta av varenda mening i sista boken som kommer ut 2014 om den yngste brodern Shane. För jag kommer att sakna alla de snygga, omtänksamma bröderna och alla härliga, starka kvinnliga huvudroller!

Andra delar i serien:
1. Återkomsten
2. Stolta hjärtan
3. Allt för henne
4. ????



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!