tisdag 22 oktober 2013

Värdshuset

Titel: Värdshuset
Författare: Nora Roberts
Förlag: Albert Bonnier
Sidor: 317
Serie: Boonsboro-triologin #1
Originaltitel: The Next Always

Handling (från Adlibris):

Värdshuset är första delen i en ny romantisk trilogi som utspelar sig i den lilla staden Boonsboro i Maryland. Här bor de tre bröderna Montgomery som tillsammans med sin viljestarka mamma just börjat rusta upp stans förfallna värdshus, som de vill förvandla till ett modernt och charmigt hotell. Men familjens arkitekt, Beckett, har inte bara renovering i tankarna...
I staden bor också den unga änkan Clare Brewster, som flyttat hem med sina tre små söner och öppnat en bokhandel i närheten av värdshuset. Beckett har varit hemligt förälskad i Clare sedan skoltiden, men alltid dolt sina känslor. Till sin förvåning upptäcker Clare att hon dras till det gamla värdshuset och till mannen som ritat det. Kommer deras kärlek att få en andra chans, nu när allt är på väg att förändras i Boonsboro?

Omdöme:
Efter att ha läst så många bra böcker av Nora Roberts, var det ett självklart val att låna boken när man hittade den i bibliotekets hyllor. Förväntningarna var höga och gissa vad? Nora Roberts slår dem igen! Staden Boonsboro verkar vara en mysig och liten stad, med väldigt trevliga (och snygga) invånare. Jag skulle inte alls ha något emot att åka dit och kanske spendera natten på värdshuset. Men tyvärr så finns förmodligen inte ett värdshus som ser exakt samma ut som i boken, så mina drömmar krossades.

Clare är en härlig person att följa, hennes sätt att hantera alla händelser och olyckor är bara helt bravur. Hennes barn är underbara! De verkar så snälla och söta.
Clare & Beckett passar perfekt för varandra. De är så lika men ändå olika varandra. Så det har Nora lyckats bra med!

Bröderna Montgomery kan bara finnas i drömmarnas land, för de är väldigt snygga (om man läser beskrivningarna i boken) och de fungerar som en trio. Man kan se hur de passar som pusselbitar när de arbetar med värdshuset. De känner varandra och kan nästan förutspå vad de kommer att göra när de berättar något.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, boken lästes ut för någon vecka sedan och jag har massor saker i huvudet.

Sammanfattningsvis så är Värdshuset bra, riktigt bra men är ändå inte på något sätt i klass med Nora Roberts tidigare böcker. Jag hoppas verkligen på att nästa del i triologin blir bättre, jag längtar redan efter nästa bok och kommer förmodligen att köpa/låna/fråga efter den så fort den har kommit ut!

Om du gillade Nora Roberts tidigare böcker så rekommenderas boken verkligen till er!
Och om ni inte har läst någon bok av henne än, ta och gör det nu!!! Jag lovar er, det är något ni inte vill missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!