torsdag 31 januari 2013

Falska skulder

Titel: Falska skulder
Författare: Louise Allen
Förlag: Harlequin Historisk
Sidor: 315
Serie: -
Originaltitel: The Marriage Debt

Handling:
Är hon en stråtrövares brud...
Giftermålet mellan en stråtrövare som väntar på avrättning är miss Katherine Cunninghams enda utväg för att bli av med sina betungade skulder. Enligt lag kommer dessa att försvinna med honom i och med hans död. Men det visar sig att hennes nyblivne make, Nicholas Lydgate, är oskyldig - och son till en hertig!
...eller en markis hustru?
Katherine är fast besluten att rädda hans liv, trots att det förvandlar en högst tillfällig make till en permanent sådan!

Omdöme:
Jag älskar historiska romaner! De är mysiga, lättlästa och tja, helt enkelt nya favoriter.
Språket flyter på bra och man kan inte sluta läsa för en sekund, även om det inte är spännande så är det facinerande att läsa.

Jag har fastnat för alla karaktärer hitills i historiska romaner. Så dem här blir inget undantag. Det verkar som att alla författarna har pratat om att ha en kvinna som är viljestark, självsäker, modig så att man bara måste fastna för henne, för att hon är en härlig karaktär att följa, med smarta kommentarer.
Det verkar också som att att författarna gillar namnet Nicholas. Fast jag gillar det namnet, så det gör inget för mig.

Fast något jag är missnöjd med är att Katherine hela tiden sköt undan sina känslor för Nicholas, och var kylig och arg på honom. Jag förstod inte varför, hon sov ju under ett tak och fick mat och pengar. Blev glad i slutet :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!