fredag 2 november 2012

Särskild

av Nene Ormes

Förlag: Styxx Fantasy (tack för boken!)
Sidor: 278
Serie: De sära #2

Handling:
I Malmö är festivalen i full gång. Men festivalen lockar inte bara vanliga människor, utan även de sära som har kommit till staden för att umgås, roa sig och jaga.
Udda har fått tillbaka sina drömmar och uppsöker de sära.
Och de är flera som är intresserade av henne för deras egna planer.
Hon tar till hjälp av Oraklet för att bemästra sin gåva.

Omdöme:
Som Nene Ormes första bok griper hon tag i läsaren och har fast en i sitt grep tills sista sida.
I början av boken var det lite seg, som den första boken också, men sen tog den fart igen mot slutet.
Och jag väl hade läst ut den så vill jag bara läsa mer av henne! Hon skriver på ett så bra sätt att man kan se vad som händer.

Jag hoppas verkligen att det blir fler böcker i den här serien.
För jag tror att vi behöver en egen svensk fantasy-författare till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!