onsdag 28 november 2012

Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan)

Klicka här : för att se hur jag överlevde sjuan (kartonnage)Titel: Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan)
Författare: Denise Vega
Förlag: Egmont
Sidor: 217
Serie: -
Originaltitel: Click here (to find out how I survived the seventh grade)

Handling:
Erin Swift ska börja i sjuan på MBS - Mary Browns skola.
Hon har väldigt stora fötter som passar bättre på basketplanen än på ett dansgolv.
Hon älskar snickers och att sitta framför datorn.
Erins har en hemlig blogg, där hon skriver ner allt hon tänker och tycker om sina nya klasskompisar på den nya skolan och mycket annat om hennes liv.
Men hon hade aldrig kunnat drömma om att den skulle hamna på skolans hemsida.

Omdöme:
Det är här är verkligen en typisk ungdomsbok och det gillar jag!
När jag började läsa den undrade jag om den skulle vara så jag förväntade mig att den skulle vara eller inte. Och den var faktiskt något helt annat än vad jag hade tänkt mig!
Jag trodde att någon skulle lägga upp hennes hemlig blogg med flit och inte att hon bara råkade.

Nåväl, den var väldigt bra och fångade mitt intresse väldigt fort.
Men den kunde ha varit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!