fredag 16 november 2012

Bokbloggsjerka 16-19 november

Nu är dags för bokbloggs jerkan igen! Förra jerkan glömde jag av att skriva om. Förlåt för det. För vidare instruktioner kika in på Annikas bokblogg.

Veckans fråga:

Nämn en titel som du ”går igång på,” på ett antingen positivt eller negativt sätt.

Det finns så många bra titelnamn att jag inte bara kan skriva en titel som är fint.

Jag älskar titlarna på serien Sagan om klanen Otori av Lian Hearn: Över näktergalens golv, På kudde av gräs, Under lysande måne, Hägerns skarpa skri och Och himlens vida väv.
Dem beskriver något så fint! Speciellt tredje: Under lysande måne.

Men även Himlen början här - Jandy Nelson är ett så passande namn på den underbara boken :D.

För evigt av Maggie Stiefvater är också otroligt fint. För jag saknar verkligen Mercy Falls vargar-serien men titeln får mig att förstå att den kommer att finnas för evigt.

The Truth About ForeverOch Sarah Dessens böcker måste jag bara skriva något om jag älskar titlarna på hennes böcker! Både de på engelska och svenska.
De 3 finaste är

Mitt perfekta liv - Eng. The Truth about forever : Hur kan man inte gilla titeln på engelska? Älskar den!
The Moon and More
Eng. Keeping the moon - Vem skulle inte vilja ha månen?

Och hennes nyaste bok: The moon and more - Längtar tills den blir översatt! Älskar alla Sarah Dessens böcker!

Det här var mitt svar för den här gången.
Inte en titel utan även flera som svar på den enklaste frågan hittills.

//Dola



 

7 kommentarer:

  1. Under lysande måne var en vacker titel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är en jätte vacker titel.
      En utav de vackraste.

      Radera
  2. The Truth about forever är en titel som får mig att fundera på vad den boken kan handla om. Den låter lite sorglig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag först läste titeln tänkte jag att det säkert var en kärleks bok. Och det var det ju!

      Radera
  3. Du har hittat ett helt gäng helt underbara boktitlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast det tog inte så lång tid att hitta dem.

      Radera
  4. "Himlen börjar här" - Fin titel!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!