lördag 13 oktober 2012

Tretton skäl varför

Tretton skäl varför
Jag tycker inte att framsidan
passar till handlingen.
av Jay Asher

Förlag: Pocketförlaget (Tack för boken!)
Sidor: 398

Handling:
Clay Jensen får tretton kasettband hemskickade till sig.
Från början vill han inte ha med det att göra, för banden kommer från Hannah Bakers. Tjejen som tog livet av sig.
Kasettbanden berättar varför hon gjorde det och vilka som gjorde det. Men Clay fattar inte vad han har gjort mot henne...

Omdöme:
Jag får rysningar när jag bara tänker på boken och kasettbanden. Berättelsen är så verklig, för det är ju sånt som händer idag.


Man blir verkligen berörd av boken och den kommer alltid att komma upp i tankarna när man ska bestämma sig för något. Och då gör man det rätta.

Jay Asher har skrivit en lättläst bok, med verkliga handlingar.
Och man ser saker på ett annat sätt nu.
En liten sak gör skillnad kom ihåg det , så säg "Hej!" till dem du möter även om du inte känner dem och ge personer ett leende, det kan förändra en.

En väldigt bra bok.
När jag började läsa var jag lite arg på Clay, för vad hade han gjort mot Hannah?
När man väl fick höra kasettbanden om Clay så förstod man vad han hade gjort och inte gjort. Han hade inte följt sitt hjärta utan bara gått sin väg och då blev det som det blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!