onsdag 17 oktober 2012

Midnattsgränden

av Rachel Caine

Förlag: Styxx Fantasy
Sidor: 313
Serie: Vampyrerna i Morganville #3

Handling:
Claire har skrivit på ett kontrakt av Amelie, stans mäktigaste vampyr för att hon och hennes vänner förhoppningsfullt ska ha skydd.
Men Amelie har andra planer för henne. Claire får gå i lära hos den galna vampyren Myrnin, vampyren som bor i Morganvilles mörkaste gränd och har dödat mer människor än alla andra vampyrer tillsammans.         Och det händer saker ingen kan kontrollera...

Omdöme:
Nu har jag äntligen fått läsa ut tredje delen i den här jättebra vampyrserien!
I andra delen (Döda flickors dans) så tyckte jag att Rachel Caine hade tappat lite för det gick ganska segt och långsamt.
Men nu har serien fått upp tempot igen och det är riktigt spännande!

Jag gillar inte att Michael och Shane bråkar, det var roligare i de andra böckerna då de skämtade med varandra.
Men jag gillar verkligen Shane!
Han är en så snäll, mysig kille som verkligen bryr sig om Claire.

Andra böcker i serien:
Glashuset (#1)
Döda flickors dans (#2)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!