fredag 12 oktober 2012

City of Bones

av Cassandra Clare

Förlag: Walker Books
Sidor: 442
Serie: The Mortal Instruments #1
Språk: Engelska

Handling:
Sixteen years old Clary Fray sees things no one else sees.
Vampires in Brooklyn. Werewolfs in Manhattan.
And her mother diappearance.
She forced to resort to the help of six shadow hunter...

Omdöme:
Vad ska jag säga, jag är väldigt stolt över mig själv nu när jag läst ut mina första "svåra" engelska bok! Och jag gjorde ett väldigt bra val av vilken bok jag skulle läsa.
Jag hade lite svårt med engelskan i början men det blev riktigt spännande så jag kunde inte slita mig från boken!

Cassandra skriver riktigt detaljerat och det är ett flytande språk så man hänger lätt med i boken.

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag är team Jace eller team Simon.
Simon är en väldigt snäll kille och ställer upp för Clary och Jace...
Jace vet jag inte riktigt vart jag har, ena stunden är han snäll mot Clary och sen så är han arg på henne. Så han sjunker lite i mina ögon.

Jag läste den här boken dels för att jag skulle börja läsa engelska böcker och för att man har börjat göra boken som film!
Ska bli riktigt spännande att se filmen sen, det är beräknat att den ska bli klar 2013, men man vet inte riktigt.

Jag ska såklart läsa andra boken City of Ashes snart också!
Hoppas att den är lika bra (eller bättre!) än City of Bones.

Serien The Mortal Instruments:
City of Bones
City of Ashes
City of Glass
City of Fallen Angels
City of Lost Souls
 

                                                   

1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!