onsdag 26 september 2012

Resten får du ta reda på själv

av Lauren Oliver

Förlag: Bonnier Carlsen(tack för boken!)
Sidor: 475


Samantha Kingston är en vanlig tjej som har allt: den coolaste pojkvännen, tre bästa vänner och hon kan få allt hon vill ha, allt från det bästa bordet i matsalen till den bästa parkeringsplatsen.

Fredagen den 12 februari skulle bli ännu en perfekt dag i hennes underbara liv.
Istället visar det sig bli hennes sista.
Men så får hon sju chanser att rätta till alla misstag och hon inser det sanna värdet av allt hon håller på att förlora.

Det var till att börja med lite segt att läsa om samma dag sju gånger, men sen de tre sista fredagarna när hon började hon att rätta till sina misstag så blev det riktigt bra.
När man läste på baksidan förstod man att hon ändå skulle dö vad hon än gjorde, men när det väl hände så fick jag liksom en tom känsla som att man har mist någon som stod en nära men ändå inte.
Alla kanske inte kände så när man läste boken, men det gjorde jag.

Jag tycker att Lauren Oliver har lyckats med en riktigt bra bok.
Hon har lyckats förmedla alla känslorna till läsarna,
och man kan föreställa sig allting, hon beskriver riktigt bra tycker jag.
Det enda dåliga, därför fick boken inte fem i betyg, var att det gick ganska segt i början, så man ville inte fortsätta läsa.

Det var ganska häftigt att förlaget skrev 12 februari på E:et i reda, jag upptäckte inte det förrän jag hade läst ungefär halva boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!