fredag 17 augusti 2012

Hans majestäts drake

av Naomi Novik

Förlag: Albert Bonniers förlag
Sidor: 336
Betyg: 5/5

Europa brinner och den franske kejsaren Napoleon Bonaparte har siktet inställt på England. Ute på havet kämpar ett franskt skepp mot den engelska flottan. Vad är det som de så desperat försöker skydda? När kapten Will Lawrence äntrar det franska skeppet hittar han dyrbarheten - ett drakägg, som precis är på väg att kläckas?
Will Lawrence liv ändras för alltid...

Jag stäckläste den här boken, för den är verkligen är en liten drakpärla!
Utav alla drakserier jag har läst så toppar den här listan, den är till och med lite bättre en Eragon - böckerna. Man missar inte ett enda vingslag eller något slag i den här boken, allt från att strider mot andra drakar som att besättningen sätter på selen.
Alla kanske inte gillar den här boken, men jag gör det i alla fall för jag älskar drak böcker! Så om du också gillar drakböcker så läs den här serien.
Regisören Peter Jackson (som har gjort Sagan om Ringen-filmerna) har köpt filmrättigheterna till filmen, så då får vi gå på bio om några år på några drakfilmer!

Andra böcker i serien: Jadetronen, Svartkrut och eld, Elfenbensriket och Örnarnas triumf.
Det har stått på adlibris att 2 delar till har kommit ut i serien!
Fast än så länge är de bara på engelska.
Så nu finns det ytterligare 2 delar längta till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!