onsdag 22 augusti 2012

Ful

av Scott Westerfield

Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 382
Betyg: 3/5

I en värld där alla är extremt vackra, är det normala fult!
Tally kan knappt vänta till sin sextonde födelsedag då hon blir Vacker. Sexton är när förändringen sker från motbjudande Ful till otroligt attraktivt Vacker. Den dag då man åker som i en katapult rakt in i det högteknologiska paradiset i stadens centrum där ens enda uppgift är att ha superkul! Om bara några veckor fyller Tally sexton ...
Men Tallys nya vän Shay är inte helt säker på att hon vill bli Vacker. Hon vill hellre försöka leva utanför staden. Myndigheterna erbjuder Tally det värsta tänkbara valet hon kan tänka sig: Hitta sin vän och förråda henne, eller aldrig blir Vacker. Tallys val förändrar hennes syn på världen för alltid.    
  
Det här var en sån här bok för mig att ena stunden var den bra och sen var den inte det.
Det här var ingen bok som jag kommer att köpa tror jag i alla fall.
Men det kan ju ändras. Jag tyckte att den var lite långtråkig i alla fall.

Andra delen i triologin heter Ful eller Snygg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!